sobota, 15 listopada 2014

wegańska kostka jaglana z morwą i jabłkiem

Pamiętacie morwę? Nie widuje się jej już często. Nie wierzyłam własnym oczom, kiedy zobaczyłam morwę suszoną na półce ze zdrową żywnością. 
Nie jestem weganką, a jednak bardzo lubię tę kuchnię i cieszy mnie eksperymentowanie w kuchni w tym duchu.
Niedawno odkryłam kaszę jaglaną dla wypieków słodkich. Jest doskonałą bazą, która świetnie komponuje się z różnymi smakami i przyprawami; rozgrzewająco łagodna, wręcz balsamicznie działająca na system trawienny, przyjmuje wszystkie dodatki i smaki i tworzy z nimi piękną nową kompozycję.

Dzisiaj kolejny pomysł na deser czy śniadanie, kostka waniliowa z kaszy jaglanej z jabłkiem i suszoną morwą. 




 



Składniki:

500g kaszy jaglanej ugotowanej na miękko

1/2 kubka płatków owsianych

1/3 kubka brązowego cukru

1 łyżeczka esencji waniliowej

szczypta soli

garść orzechów laskowych, posiekanych na grube kawałki

garść morwy suszonej

1 duże jabłko, obrane ze skórki i starte na tarce o grubych oczkach

2 łyżki oleju kokosowego

3-4 łyżki miodu








Jak zrobiłam:

Kaszę jaglaną opłukałam dokładnie, zalałam zimną wodą i gotowałam, aż była miękka. Ostudziłam. Wymieszałam ze startym jabłkiem, olejem kokosowym i płatkami owsianymi. Dodałam wanilię, sól, cukier, i miód, wymieszałam. Wrzuciłam orzechy i morwę, połączyłam.
Blaszkę 20 x 20 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzałam do 180'C.
Piekłam około 40 minut, aż wierzch był brązowy, a konsystencja w miarę stała. Kostka stężeje po wystygnięciu, ale będzie nadal wilgotna.














8 komentarzy: