sobota, 23 sierpnia 2014

muffiny orkiszowe z malinami bez masła

Muffiny zdecydowanie nie należą do moich faworytów w temacie słodkich wypieków. Niby nie, a jednak są takie, które nie mają sobie równych; lekkie, wilgotne, o wyraźnym smaku owoców, takie lubię i to nawet bardzo. To właśnie muffinki na maślance z malinami. Dodatkowym walorem babeczek jest to, że szybko się je robi, łatwo, a do tego pieką się zaledwie 30 minut.
Polewa z białego serka i mascarpone to dodatek, który miłośnicy ekstremalnych słodkości docenią, a bardziej wytrawni zjadacze ciasta mogą pominąć.











Składniki:
na 16 sztuk

480g mąki orkiszowej
1 i 1/2 proszku do pieczenia
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
3/4 łyżeczki soli
350g cukru brązowego
2 jajka
250ml maślanki
starta skórka z 1 pomarańczy
1/2 tabliczki białej czekolady, posiekanej na kawałki
kubeczek świeżych malin, najlepiej zamrożonych przed przygotowaniem ciasta - dzięki temu zachowamy owoce w całości przy mieszaniu ciasta

polewa:

100g białego serka - na przykład Twój Smak
100g serka mascarpone
szczypta soli
łyżka masła
1/2 kubka cukru pudru
1/2 łyżeczki esencji waniliowej








Jak zrobiłam:

1.   Suche składniki: mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę i sól wymieszałam. Mokre, czyli jajka, maślankę i skórkę pomarańczową ubiłam. Połączyłam płynne z suchymi i wymieszałam dokładnie, ale bez przesady - mogą zostać grudki. Dodałam zamrożone maliny i wymieszałam łyżką.

2.   Przygotowałam blaszkę do pieczenia muffinek - w każdy z otworów włożyłam papilotkę. Piekarnik rozgrzałam do 180'C.

3.   Ciasto nakładałam przy pomocy dwóch łyżek. Każdy otwór powinien być wypełniony do 3/4 wysokości. Nakładałam ciasto do połowy otworka, wkładałam po kilka kawałków białej czekolady i dopełniałam ciastem przykrywając czekoladę.

4.   Piekłam przez 30 minut, aż wierzch muffinek był złocisty.  














Kiedy muffinki stygły, przygotowałam polewę (opcjonalna).

polewa:

W rondelku rozpuściłam łyżkę masła. Wsypałam cukier, szczyptę soli, dodałam oba serki, esencję waniliową, mikserem wymieszałam bardzo dokładnie na gładką kremową masę. 
Nałożyłam polewę na wystudzone muffinki. Udekorowałam malinami.









3 komentarze: